Customer journey

De reis van je klant

De Customer Journey, vrij vertaald de klantreis, is de weg die een klant aflegt van een eerste kennismaking, tot klant en hopelijk zelfs tot promoter van je bedrijf. Er zijn vele varianten en benamingen in omloop, maar de fasen van de customer journey zijn in principe overal gelijk. In elk van de 5 fasen van de customer Journey worden de volgende termen gebruikt:

  • Aandacht, Bewustzijn
  • Overweging, Interesse
  • Actie, Aankoop
  • Service, Retentie
  • Loyaliteit, Promoter


Er zijn veel manieren waarop een klant in contact kan komen met jullie product of dienst. De daadwerkelijk aankoop van een product of dienst is slechts een klein onderdeel van een veel groter traject dat een klant doorloopt. Het volledige klanttraject wordt gevormd door vele contactmomenten (
touchpoints). Zowel voor, tijdens, als na aankoop. Dit klanttraject wordt ook de customer journey genoemd.

Zorg dat je klanten gedurende de hele customer journey tevreden zijn! Sterker nog, zorg dat je verwachtingen overtreft. 

 
 
 
 
E-mailen
Bellen
LinkedIn