Webteksten

Veel websites beginnen ongeveer zo: ‘Welkom op onze website. Wij zijn echt goed in wat we doen, wij zijn de goedkoopste en wij hebben ook nog eens de beste service’. Die van jou ook? Dan moet ik je teleurstellen, je websitebezoeker is niet in je geïnteresseerd!

Zorg dat de lezer zich herkent in wat hij leest. Een klantgerichte tekst gaat altijd over de (potentiële) klant. Over zijn of haar vragen, problemen en de oplossingen. Natuurlijk wil je ook wat over jezelf kwijt. Vertel dan je persoonlijke verhaal. Wie je bent, wat je drijft en waarom je je bedrijf bent gestart. Of vraag je klanten een stukje te schrijven over hoe tevreden ze zijn! Mensen doen namelijk graag zaken met mensen. 

Hoe klantgericht is jouw website?
Check maar eens hoe vaak de woorden: wij, we, ons en onze in je teksten voorkomen en vergelijk dit met de aantallen van de woorden: jij, je, u, jouw of uw. Als dit in de verhouding 60 – 40 is, of erger, moet je me bellen!

 
 
 
 
E-mailen
Bellen
LinkedIn