klantgericht communiceren
 
 

Wat ik voor je kan doen

Webteksten

Veel websites beginnen ongeveer zo: ‘Welkom op onze website. Wij zijn echt goed in wat we doen, wij zijn de goedkoopste en wij hebben ook nog eens de beste service’. Die van jou ook? Dan moet ik je teleurstellen, je websitebezoeker is niet in je geïnteresseerd!

Zorg dat de lezer zich herkent in wat hij leest. Een klantgerichte tekst gaat altijd over de (potentiële) klant. Over zijn of haar vragen, problemen en de oplossingen. Natuurlijk wil je ook wat over jezelf kwijt. Vertel dan je persoonlijke verhaal. Wie je bent, wat je drijft en waarom je je bedrijf bent gestart. Of vraag je klanten een stukje te schrijven over hoe tevreden ze zijn! Mensen doen namelijk graag zaken met mensen. 

Hoe klantgericht is jouw website?
Check maar eens hoe vaak de woorden: wij, we, ons en onze in je teksten voorkomen en vergelijk dit met de aantallen van de woorden: jij, je, u, jouw of uw. Als dit in de verhouding 60 – 40 is, of erger, moet je me bellen!

E-mails

We versturen er tientallen per dag en meestal even snel tussen de bedrijven door. We staan er dan niet bij stil dat deze e-mails de visitekaartjes van je bedrijf zijn. Natuurlijk staan er geen fouten in je teksten! Je gebruikt geen oubollige of moeilijke taal, zoals je dat waarschijnlijk ooit op school hebt geleerd. Je vermijdt jargon en schrijft bij voorkeur positieve, actieve en korte zinnen van maximaal 12 - 15 woorden. Dat leest veel makkelijker! Verzorgde spreektaal noem ik dat.

Probeer zo veel mogelijk één boodschap per zin te communiceren. Neem even de tijd om een goede e-mail op te stellen en zorg voor een overzichtelijke indeling. Een slordige e-mail is niet professioneel en doet afbreuk aan het imago van je bedrijf. Hulp nodig? Neem contact met me op!


 

Offertes

Een offerte is veel meer dan een prijsopgave op papier zetten. Veel ondernemers zoeken het internet af naar een standaard offerte die er met een paar aanpassingen best mee door kan, toch?! Echt onderscheidend en origineel is het niet. Bij verliezende offertes lees je vaak dat de schrijver gefocust was op zichzelf en zijn product of dienst. Er is vooral geschreven wat men zelf kwijt wilde. Een winnende offerte bevat altijd de beste uiteenzetting van de wens van de klant met daarbij de best passende oplossing. Gericht op de lezer, de potentiële klant. Je geeft er mee aan goed te hebben geluisterd naar de 'pijn' van de klant. Zo wek je vertrouwen en je verleidt de potentiële klant om verder te lezen. Wil je je eigen 'standaard offerte'? Ik ga graag met je aan de slag.

Mailings

Hoe breng je jouw commerciële boodschap perfect over? het begint met een pakkende onderwerpregel. Maak de lezer nieuwsgierig om door te klikken en zorg dat de tekst persoonlijk is. Een veel gemaakte fout is het schrijven van een zakelijk verhaal vol algemeenheden en opsommingen van alle dingen waar jouw bedrijf het beste is. Het moet gaan over de lezer, wat valt er voor hem of haar te halen? Schrijf toe naar een ijzersterke call-to-action en creëer hiermee een 'offer they can't refuse'. Klinkt logisch hé?! Kom je er toch niet uit? Neem contact met me op!


Vacatureteksten

Laat de wereld weten wat voor leuk bedrijf je hebt en welke leuke vacatures er beschikbaar zijn. Het klinkt logisch, toch komen we bij het opstellen van vacatureteksten meestal niet verder dan saaie opsommingen van vereisten en competenties. Wanneer je mensen zoekt die moeten passen bij je bedrijf, zorg dan ook dat je die mensen bereikt. Ik help je graag met het opstellen van echt wervende vacatureteksten. Teksten waarmee je opvalt in het enorme aanbod en vooral teksten waarmee je de juiste mensen enthousiast krijgt om te reageren.

 

 


Customer Journey, de reis van je klant

De Customer Journey, vrij vertaald de klantreis, is de weg die een klant aflegt van een eerste kennismaking, tot klant en hopelijk zelfs tot promoter van je bedrijf. Er zijn vele varianten en benamingen in omloop, maar de fasen van de customer journey zijn in principe overal gelijk. In elk van de 5 fasen van de customer Journey worden de volgende termen gebruikt:

  • Aandacht, Bewustzijn
  • Overweging, Interesse
  • Actie, Aankoop
  • Service, Retentie
  • Loyaliteit, Promoter


 
 
 
 
E-mailen
Bellen
LinkedIn